ראשי » דק סינטטי » התקנת דק סינטטי

התקנת דק סינטטי

אחד הטרנדים החמים ביותר בתחום האדריכלות ועיצוב הפנים הינו השימוש הנפוץ בעץ בפלטפורמה של דקים ופרגולות כאשר המטרה הינה להקנות לבית מראה כפרי וחמים בתוך הבית ובגינה. טרנד זה לא עוצר בגינותיהם של הבתים הפרטיים, גם בדירות גן, דירות גג ואפילו במרפסות מתקינים דקים ופרגולות, כך שאם חשבתם שדק מעץ יתאים רק לגינה מרווחת, טעיתם ובגדול! המראה הכפרי והנעים של הדק במרפסת משדרג את הדירה ואף את הנוף אשר משתקף מפאתי הסלון, נעים מאוד להלך יחפים על הדק הן בימות הקיץ והן בעונת החורף, הדק נחשב כבטיחותי לילדים ומשתלב נהדר עם כל סגנון עיצובי, על אחת כמה וכמה ישתלב נהדר כשיש לכם פרקט בתוך ביתכם, הדק יהווה המשך ישיר של הפרקט למרפסת.

בתמונה: חיתוך דק לפי מידה בהתאמה אישית לפני התקנה

חשוב לדעת לפני התקנת דק סינטטי

אחת הסיבות העיקריות שעוצרות אנשים מלהתקין דק בביתם הינה השפעת האקלים החיצוני על הדק. דקים העשויים מעץ ולא מצופים כהלכה בחומרי שימור ואיטום אכן ישחקו די מהר. כמובן שרוב הדקים מעץ המותקנים בבתים עוברים את הטיפול הראוי על מנת להקנות להם אורך חיים ארוך, כאשר במסגרת סוגי הדקים המשווקים, ניתן לרכוש דק סינטטי. במקרה של דקים "סינטטי" היא לא מילה גסה. הדק הסינטטי עשוי מ50% חומר סינטטי ו50% שבבי עץ טבעי. הוא נראה בדיוק כמו דק מעץ, ניתן להשיג אותו בכל גוון שרוצים, עם "עיניים" ממש כמו של עץ אמיתי ואפילו עם סימני שפשוף המדמים עץ ישן במראה וינטג'. במקרה של הדק הסינטטי כל הלוחות יגיעו באותו הגוון. הדק הסינטטי עשויי מחומרים עמידים לאורך זמן רב אף יותר מהעץ הטבעי. צורתו לא משתנה ומתעוותת. חומרים אלה לא רגישים למים לכן לא ייפגעו או יהרסו כתוצאה משטיפה עם הרבה מים או אקלים חיצוני קיצוני. יתרון משמעותי נוסף של הדק הסינטטי לעומת דק מעץ טבעי הינו בכך שאין צורך לתחזק אותו מידי שנה, מה שחוסך מבעל הדק כסף והתעסקות בתחזוקת הדק.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

שימוש בעץ ואיכות הסביבה

כבר מזמן הבנו שחשוב מאוד לשמור על איכות הסביבה שלנו והטרנדים הירוקים חולשים על כל תחומי חיינו וכמובן שאינם פוסחים על התחום של עיצוב פנים וחוץ הבית. בכל זאת כאשר עוסקים ומדגימים עיצוב ירוק הנחשב לידידותי לסביבה, עיצוב זה ברוב המקרים יכלול גם את מוצרי העץ הסינטטי למיניהם. כיצד זה מסתדר? פשוט מאוד, העץ סינטטי הינו עץ אשר מיוצר בטכנולוגיות אקולוגיות על מנת למזער את הנזק אשר נגרם לסביבה או בלוחות עץ ממוחזרים כמו אדני רכבת. עוד חשוב לציין כי גם השימוש בעץ הטבעי כיום נמצא תחת פיקוח של גופים ייעודיים המאפשרים שימוש בעיקר בעץ אשר גודל במיוחד למטרה זו.

לסיכום

דק לגינה, דק לגג או דק למרפסת הם בדרך כלל האזורים המועדפים על בני הבית. השקעה באזורים אלה חשובה מאין כמוה, משום שגינה או מרפסת מסודרת, אסטטית ונעימה מלכדת את כל בני המשפחה, יוצרת חלל אירוח אולטימטיבי משדרגת את איכות החיים ומעלה את ערך הבית באופן משמעותי. התקנת דק יוצרת פינה נעימה ומזמינה לשהייה של ילדים ומבוגרים כאחד. הוספת צמחי נוי, פרחים או פינת דשא קטנה יחד עם הדק יקנו אווירה של חוץ ויאפשרו הרגשת רוגע ונינוחות ממש במרחק צעדים בודדים.