ראשי » דשא סינטטי » דשא סינטטי – הסבר קצר מהו דשא סינטטי

דשא סינטטי – הסבר קצר מהו דשא סינטטי

רבים מאיתנו חיים בתוך קוביות בטון צפופות ובית קטן עם גינה מוריקה הוא חלום שמעטים זוכים להגשים. למעשה, גם מי שיש לו גינה קטנה (או גדולה) מגלה כי לצד כל היופי והחן הטמונים בדשא טבעי, הוא דורש גם השקעה רבה – הן של מים (שמחירם לא מפסיק להאמיר), והן של עבודה הכרחית על מנת שיופיו יישמר. לא פלא אם כך שדשא סינטטי הופך מבוקש יותר ויותר – הן בגינה כתחליף מוצלח לדשא טבעי, הן במרפסות שמש או על גגות על תקן גינה בתוך הבית, והן במרחבים ציבוריים ובמגרשי ספורט.

דשא סינטטי יוצר אסתטיקה מושקעת

אם בעבר דשא סינטטי סבל ממראה "פלסטי" ולא נעים לעין, הרי שבימינו דשא זה, כשהוא מיוצר ברמה גבוהה כמובן, נהנה ממראה שובה עין, לא פחות – ולפעמים אף יותר – מאחיו הטבעי.
אחד האפשרויות החדשות העומדות בפנינו בזכות השתכללות שיטות הייצור היא דשא בגוונים: מרבד דשא שיש בו סיבים בשלושה עד חמישה גוונים שונים, ליצירת מראה טבעי יותר ויפה במיוחד.
עוד תורמת ליופי המרשים של הדשאים הסינטטיים טכנולוגיית הסיב הכפול, שמבטיחה זקיפות קומה של הדשא לאורך שנים רבות.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

דשא סינטטי מאפשר תחזוקה מינימלית

אחד היתרונות המשמעותיים של דשא סינטטי על פני דשא טבעי הוא כאמור היעדר הצורך בתחזוקה הגוזלת זמן רב. יתרון יקר ערך אחר הוא האפשרות ליהנות מהדשא בכל מקום בו הוא מותקן מבלי לחשוש שמא הוא יירמס וייהרס.
ליתרון זה חשיבות בעיקר במרחבים ציבוריים ובמגרשי משחקים של ילדים: כולנו זוכרים איך בילדותנו נאלצנו לצפות מנגד בגינות רבות מבלי יכולת לשחק בהן, עקב שלט נוסח "נא לא לדרוך על הדשא!" – כשהדשא הוא סינטטי, המגבלה לא קיימת וההנאה מושלמת.

עיקר התחזוקה של דשאים סינטטיים היא בשמירה על ניקיונם. בנוסף מומלץ להבריש אותם אחת למספר חודשים על מנת שהסיבים לא ישוטחו.

גובה אופטימאלי לדשא סינטטי

אחד הפרמטרים העיקריים כשבוחרים דשא סינטטי הוא גובה הסיבים. ההמלצה היא להישאר בטווח שבין 20-25 מ"מ ל- 40-45 מ"מ, גם אם יש דשאים בעלי סיבים קצרים יותר (וזולים יותר), שכן אלה עלולים להישחק עד מהרה, ומצד שני, דשאים סינטטיים בעלי סיבים ארוכים מדי עלולים לסבול ממראה שוכב.

התקנה פשוטה

התקנתו של דשא סינטטי פשוטה מאוד וברוב המקרים אף ניתן לעשות זאת ללא צורך באיש מקצוע.

בעת ההתקנה חשוב לוודא כי המשטח עליו מודבק הדשא יציב מספיק וישר לגמרי. כמו כן כדאי להקפיד לחתוך לאט ובזהירות את פיסות הדשא, וכן להימנע מחיתוך עם כיוון הסיבים, וזאת על מנת להימנע מטעויות בלתי הפיכות. נקודה נוספת עליה יש לתת את הדעת היא הניקוז.

עבור מי שחושש כי הוא עלול להסתבך, תמיד קיימת האופציה של הזמנת מתקין מקצועי, שעלותו אינה גבוהה ובעיקר הוא מבטיח לכם הנאה מלאה לאורך שנים רבות ממרבד הדשא החדש והיפה.