ראשי » עיצוב הבית » עיצוב ממ"ד כחדר השינה

עיצוב ממ"ד כחדר השינה

עיצוב ממ"ד זה מסוג אותם האתגרים שלא קל להתמודד איתם. אומנם החוק קובע, משנת 1992, שחובה לבנות ממ"ד בכל דירה, אך מה עושים עם החדר הזה? לא אחת הממ"ד הופך להיות סוג של מחסן כי לא ברור איזה שימושים יכולים להיות לו. בעיקר, לא ברור איך לעצב אותו בצורה יפה ונעימה יותר. זה נשמע לכם מוכר? רוצים להפוך את הממ"ד שלכם בבית לחדר שינה? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו מספר טיפים שיעזרו לכם במשימה.

עיצוב ממד כחדר השינה
בתמונה: ממ"ד כחדר השינה

עיצוב ממ"ד שלוקח בחשבון את מגבלות החלל

הממ"ד הוא חדר מיוחד. יש לו לא רק דלת ממד כבדה, אלא גם חלון בהתאם. החלון יכול להיות עם פתיחה כלפי מעלה או פתיחת כנף רגילה. הבעיה היא שאותו חלון ממ"ד תמיד מאתגר. איזה סוג של וילון אפשר לשלב בו ואיך הופכים אותו ליותר ידידותי ופחות מנוכר? כדאי לדעת: עבור חלון עם פתיחה למעלה, וילון שנע על מסילה יתאים. כך הוא לא יפריע לתנועת הפתיחה והסגירה של החלון. לעומת זאת, עבור חלון עם פתיחת כנף, דווקא וילון גלילה יעשה את העבודה. בנוסף, כמובן שכאשר מדברים על עיצוב ממ"ד, יש לשים לב גם לצבעים. ממש כפי שקורה בחדרים אחרים, גם כאן צריכה להיות זרימה והתאמה בין הצבעים. לכן, בין אם אתם מחפשים צבע לווילון או למצעים – צריכה להיות ביניהם התאמה. רצוי מאוד לשלב בממ"ד צבעים רכים ונעימים. אתם תראו שכך החדר כולו ייראה מזמין וחמים יותר, כך שזה מומלץ בחום.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לעיצוב הממ''ד? השאירו פרטים

עיצוב ממ"ד בעזרת מיטה פונקציונלית

החלטתם שהממ"ד שלכם צריך לשמש כחדר שינה? אם כך, עכשיו עליכם לבחור את המיטה שתשלבו בו. זה לא משנה אם החדר הזה יהיה חדר השינה הקבוע שלכם או חדר המשחקים של הילדים. זה גם לא חשוב אם אתם רוצים לעצב את הממ"ד כחדר השינה לאורחים. מה שכן חשוב, זה לשמור בו כמה שיותר על גמישות. אתם לא רוצים להגיע למצב שבו, ברגע האמת, לא יהיה לכם נוח בממ"ד. לכן, כאשר חושבים על עיצוב ממ"ד כחדר שינה, ספת מיטה תתאים. ספה שנפתחת למיטה למעשה מציעה לנו גמישות רבה. כשרוצים, עושים בה שימוש כספה והממ"ד הופך לחדר משחקים. אם צריך, אפשר לפתוח את הספה למיטה ואז הממ"ד משמש כחדר שינה או כחדר אירוח לאורחים. מה שכן, חשוב מאוד לשלב בממ"ד מיטה כמה שיותר נוחה.

שילוב תאורה מתאימה ואבזור שימושי

כמובן שאם אתם חושבים על עיצוב ממ"ד כחדר שינה, צריכה להיות בו גם תאורה מתאימה. לכן כדאי לקחת בחשבון גם את הנושא הזה. איזה סוג של תאורה אתם רוצים בחדר השינה שלכם? והאם אתם מעדיפים אור צהוב או לבן? האם חשוב לכם שזה יהיה אור חזק? בשנים האחרונות נעשה שימוש נרחב גם בעמעמים. שווה לקחת זאת בחשבון, כי כך תוכלו לשלוט בכמות האור בממ"ד שלכם. בנוסף, ממש כפי שקורה בכל חדר שינה אחר, גם כאן צריך אבזור מתאים. זו יכולה להיות שידה קטנה על יד המיטה או כל דבר אחר. עיצוב ממ"ד כחדר שינה יכול לכלול גם כריות נוי ועוד שלל אביזרים אחרים. זכרו: כל אותם פרטים אומנם נראים קטנים, אך הם משפיעים, ובגדול. לכן, אם חשוב לכם שהממ"ד יהיה חדר לכל דבר, השקיעו בכך. אם תשימו לב לכל הנתונים האלה, תוכלו ליצור חלל מעוצב שלא תרצו לצאת ממנו. שווה להשקיע בכך ורצוי לבחור עוד היום כל מה שדרוש לממ"ד בביתכם.