ראשי » טיפים » לא חייבים דק סינטטי – כיצד לעצב דירה שכורה?

לא חייבים דק סינטטי – כיצד לעצב דירה שכורה?

אנשים רבים גרים בדירות שכורות ומבינים שגם אם הדירה שכורה והיה יכול להיות מעולה שיהיה בה דק סינטטי. לא תמיד זה מתאפשר, אך היא עדייו צריכה להיות מעוצבת. עדיין צריכה להעניק תחושה טובה, לייצר תחושת גאווה, להעניק ביטוי אישי ובאופן כללי לגרום לחוש הכי טוב בכול פעם שנתעורר, נארח ונחזור לדירה. עם זאת, אין שאלה שעיצוב דירה שכורה מעט שונה מעיצוב של דירה קנויה, ופה ניגש להבין כיצד הדברים עובדים.

יוצאים לדרך

מקבלים החלטה להפוך את הדירה השכורה ל"שלכם"? ראשית יש להבין מה מחפשים, איזה עיצוב מרגש אתכם, לאלו מקורות השראה מתחברים וכמובן מהו הסכום שיכולים להעמיד לרשות כך. הצעד השני שיש לעשות זה להבין מהם האילוצים שהדירה מכתיבה. פה יש לבחון האם בעל הדירה מוכן שתצבעו את הקירות בגוונים אחרים, האם יש רהיטים שהם חלק מהחוזה (כאלו שנגזר עליכם לגור איתם), האם יש אלמנטים שמפריעים לכם (למשל רצפה מוכתמת או קיר מתקלף) וכדומה. רק לאחר שכל התמונה ברורה, ניתן לצאת לדרך.

עיצוב שאינו תלוי תקציב

הרעיון הכללי שמאחורי עיצוב דירה שכורה מתחלק ל3:

  1. להפעיל שינויים קטנים שמייצרים הבדלים גדולים
  2. לשחק עם מה שיש
  3. להקפיד על הוצאות מתונות
בתמונה: דירה שכורה מעוצבת
רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

עם זאת, אין לטעות שהתוצאות גם כן צריכות להיות מתונות, וזאת כי בתחום העיצוב אין משמעות לגובה ההוצאה, אלא לאיכות התוצאה – לשילובים של צבעים ומרקמים, מיקומים ואלמנטים משלימים. הנקודה היא שגם באמצעות תקציב מוגבל אפשר לשבור גבולות.

פריטים שמצטרפים למסע

בין אם עומדים לגור בדירה שנה ובין אם עומדים לגור בדירה שלוש שנים, יש להבין שבשלב כזה או אחר הפריטים שמתכוונים לרכוש יעברו עמכם דירה, ועל כן מוטב לרכוש ריהוט קל משקל ומתפרק, ריהוט שעשוי להתאים למגוון נרחב של חללים. כמו כן, אין כמו דירה שכורה על מנת להתחיל לאסוף פריטים קטנים שזורקים הרבה אור. מדובר בפריטים יפים שילוו לאורך החיים, כאשר כל פריט יזכיר תקופה ועיצוב של דירה אחרת. הרעיון הוא לרכוש איכות, לא להוציא הרבה ובין היתר לחשוב על היעד הבא.

משנים מבלי לגעת

אין ספק שאנשים שגרים בדירה שרשומה על שמם לא יהססו לרצף מחדש או להחליף אמבטיה, אך כאשר הדירה שכורה לא תמיד כדאי לתקן, ופה עיצוב תופס פיקוד. מה זה אומר? שבמקום להחליף במקלחת ריצוף ניתן להניח שטיח לינולאום צבעוני. לא חייבים לרצף מחדש את הסלון ניתן להיעזר בפרקט למינציה (יותר זול ממה שחושבים). במקום להחליף חלון ניתן להתקין וילון. במקום להחליף ספה ניתן לכסות אותה בבד מרשים ולהוסיף כריות נוי וכדומה. הרעיון הוא למצוא פתרונות קטנים עבור בעיות גדולות – ליצור את השינוי הרצוי מבלי להיכנס להוצאות.

3 צעדים ואתם שם

נשמע טוב אך לא יודעים מהיכן להתחיל? מוזמנים להכיר את נדב יהודאי, מעצב פנים בעל ניסיון עשיר בעיצוב דירות שכורות וAirBNB, עובדה שמעניקה לו יתרון יחסי בהתמודדות מול עיצוב דירות קטנות לצד תקציבים צנועים. שנסכם? דיירים של דירה שכורה צרכים לעשות רק 3 דברים: לחלום על דירה שבכול בוקר תרגש מחדש, לפנות אל מעצב פנים שמתחברים לעבודות שלו ופשוט לשתף פעולה – לבחון מה רצוי, להבין איזה תקציב רלוונטי ולא לפחד להגשים חלום. מדובר במסע מדהים שבסופו מחכה מתנה – דירה מדויקת, מרשימה ונעימה.