ראשי » דקים » דק סינטטי עם תקן – אילו תקנים יש לדקים סינטטיים?

דק סינטטי עם תקן – אילו תקנים יש לדקים סינטטיים?

ההתקנה של מוצרים חדשים בנכס שלכם, היא משימה שדורשת מכם להסתכל גם על רמת הבטיחות שאתם מבקשים לשמור. בוודאי כאשר מדובר על בית מגורים או מרכז תעסוקה, אז יש לכם אחריות כלפי אנשים. מהסיבה הזו, חשוב לבעלי נכס נדל"ן להתקין דקים סינטטיים בטיחותי. הם רוצים לדעת שהם בוחרים במוצרים אשר עומדים בכל תנאי התקנים המחמירים ביותר. תקן דק סינטטי שומר על הבטיחות שלכם. במדריך הקרוב נציג לפניכם רשימה של תקני בטיחות שונים, אשר קיבלו מוצרי דק סינטטי בשנים האחרונות.

בכל מה שנוגע ליצירת סטנדרט בטיחות רישום תקן דק סינטטי, ישנים כמה תקנים שמופיעים כיום ברישום הרשמי בישראל:

תקן דק סינטטי לעמידות באש

המעבדה לחומרי בניין של מכון התקנים הישראלי, היא המעבדה אחראית על אישור תקני בטיחות באש של דק סינטטי. על פי תו תקן ישראלי של מכון התקנים מספר 755, נמצא כי דק סינטטי מסוג פולימרי עומד בתנאי הבטיחות באש. התקן הישראלי, הוא המקביל של תקן מספר EN-13501-1:2007. המשמעות של תקן הבטיחות באש אומרת שאתם יכולים לבצע התקנה של דק סינטטי בבית שלכם. מתוך ידיעה שזמן הבעירה של הדק הוא יחסית ארוך. זה לא מבטיח שלא תהיה לכם שריפה בבית, אבל זה פשוט אומר שמדובר על מוצר באיכות גבוהה מאוד.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

תקן דק סינטטי למניעת החלקה

גם בכל מה שנוגע לתקן ההחלקה תפסיק מעבדות הבניין של מכון התקנים הישראלי הן הגורם האחראי. התקן שנבדק הוא תקן מספר 2279. "התנגדות להחלקה של משטחי הליכה קיימים ושל מוצרים חדשים המיועדים למשטחי הליכה". והמשמעות של התקן בפועל אומרת שאתם יכולים ללכת בצורה בטוחה על הדק שלכם, מבלי לחשוש מהחלקה. זהו תקן חשוב לאנשים שרוצים להתקין דק סינטטי באזור הבריכה בחצר הבית. כמובן תוך שמירה על זהירות מרבית לטובת בני המשפחה.

תקן עשן - פליטת עשן בעת שריפת הדק הסינטטי

תקן העשן הוא תקן אירופאי שמספרו הוא ISO 9239-1:2010. התקן מבקש לבדוק את התנהגות החומר במהלך שריפה. את כמות העשן הנפלטת בתהליך השריפה של החומר. ממצאי הבדיקה מוכיחים כי הדק הפולימרי עומד בסטנדרט המקובל כיום בשוק הגלובאלי. ולכן מדובר על מוצר שיכול לשרת את הבית שלכם. עם חלילה פורצת שריפה, כמויות העשן שהדק מפיק יהיו כמויות מדודות ואתם תוכלו להיחלץ בשלום מהבית. תקן העשן חשוב במיוחד. אם אתם בוחרים להתקין את הדק בתוך חלל המגורים, או בתוך חללים רבי קומות. שכן אז ההילחצות מהמבנה בעת שריפה היא חלק קריטי שמבטיח את בטיחות השוהים במבנה.

הבדיקות שיאפשרו לכם להתקין בראש שקט

כל הבדיקות שנעשו עד היום במכון התקנים, מציגות תמונה די טובה בנוגע לאיכות הדקים הסינטטיים שמגיעים לארץ. ועדיין, תמיד יש מקום לחשוב על דרישות הבטיחות ולקחת החלטות בצורה שקולה. אם חלילה עולה חשש, או שאתם מבקשים להביא מוצר שלא הגיע לארץ. צריך לבצע בדיקות מקיפות במכון התקנים. בטווח הקצר, ברור שיש השלכות כלכליות להחלטה שלכם. אבל בטווח הארוך, לביטחון של הדיירים או העובדים בנכסים שאתם מחזיקים אין מחיר. ואתם לא יכולים לקחת את הסיכון שחלילה יקרה להם משהו. מה שאומר שחשוב מאוד לעבוד יד ביד עם נותני שירותים שמוכנים לבצע בדיקות בטיחות מהימנות. ולבצע התקנה של חומרים פולימריים שהוכיחו את עצמם בתנאי מעבדה.