ראשי » דק סינטטי » דק סינטטי – ריכזנו לכם 20 שאלות ותשובות על דקים סינטטים

דק סינטטי – ריכזנו לכם 20 שאלות ותשובות על דקים סינטטים

המון שאלות יש סביב דק סינטטי, מה הוא שונה מדק עץ רגיל, מהם היתרונות שלו ועוד. בעזרת השאלות והתשובות שריכזנו לפניכם על דק סינטטי תקבלו מידע כללי וכן תשובות רלוונטיות לשאלות פופולריות. במאמר הבא ריכזנו לכם את השאלות הנפוצות ביותר וגם השאלות החשובות ביותר שכדאי לשאול כשבאים לרכוש דק סינטטי לבית.

דק סינטטי - שאלות ותשובות

מהו דק סינטטי?

ל- TriniDeck גימור יוקרתי ומראה כשל דק עץ. היכנסו לגלריית התמונות שלנו.
ניתן לקבל מגוון רחב של גוונים וטקסטורות

דק סינטטי שומר על מראהו ויציבותו ואינו מצריך תחזוקה וטיפול עד 25 שנה. אחריות מלאה ל- 15 שנה.

TriniDeck עשוי מ 100% חומרים ממוחזרים.
כל המוצרים ניתנים למחזור באופן מלא.
השאריות המתקבלות בשלבי ההתקנה, חוזרות אל המפעל וממוחזרות.

הדקים שלנו עשויים מתרכובת של עץ ופולימר (PVC)
ומיוצרים בטכנולוגיה חדשנית WPC
(Wood Plastic Composite)

העץ מעניק ללוחות את הטקסטורה והמראה האופייני לעץ והפולימר יוצר דקים סינטטים בעלי חוסן ועמידות בכל תנאי מזג אויר, לאורך 25 שנה ויותר. כל זאת, ללא שום צורך בתחזוקה וטיפול האופייניים למוצרי עץ באשר הם.

האם דק סינטטי דורש תחזוקה?

הדק הפולימרי דורש בעיקר ניקוי אבק ושטיפה מעת לעת, לאחר כ 5 עד 7 שנים כתלות בעוצמת החשיפה לקרני השמש ייתכן ויהיה מועיל לרענן את המשטח בשיכבת "סילר" חדשה שמשפרת את תכונות הדק לדחיית מים ובכך מסייעת למניעה של כתמים ומראה רענן.

האם ניתן להשתמש בציוד קונבנציונלי לחיתוך עץ לשם התקנת לוחות הדק?

כן – כל הנדרש הוא הציוד שמשמש לעיבוד עץ רגיל.

האם נדרש לקדוח בלוחות הדק לשם התקנתם?

לא- את הלוחות מתקינים בעזרת מחברים נסתרים , כך שמתקבל משטח נקי מראשי ברגים, עובדה זו משפרת את היבט הבטיחות של המוצר שכן אין חשש מהליכה על המשטח יחפים ואין חשש מראשי ברגים שמשתחררים עם הזמן שהופכים מפגע בטיחותי וכן העובדה שאין צורך בליטוש המשטח והעובדה שכלל אין ברגים בחלקו העליון של המשטח מבטיחים כי הברגים נשארים מוגנים מתחת לפני השטח ולא יפתחו קורוזיה.

מה האורך הלוחות המסופקים?

כסטנדרט הלוחות מסופקים באורך של 4.5 מטר אולם בהזמנות מיוחדות ניתן לספק כל אורך העולה על הדעת עד לכדי 15 מטר! מומלץ שלא להזמין אורך העולה על 12 מטר שכן המורכבות הלוגיסטית והטיפול באורך גדול שכזה מקשים על ההתקנה אולם במקרים מיוחדים במידה וקיים צורך עיצובי – זה אפשרי.

מה הם הצבעים אותם ניתן לרכוש עבור דק סינטטי של טריניטו?

כסטנדרט יש לנו במלאי את הצבעים הבאים:
a. איפאה,
b. בוק אדום,
c. שחור אנטרסיט,
d. אפור בהיר,
e. ירוק אימפרגנציה,
f. לבן חול,
g. לבן שלג. (גוון מיוחד ויקר מהמחירים הסטנדרטיים)

אם אני מעוניין, האם ניתן ל"המציא" צבע או גוון דק מיוחד עבורי ?

כן בהחלט- זה הרעיון וזה היתרון שלנו כיצרנים ישראלים! הדבר כמובן כרוך בהשקעה מסויימת שנגזרת מהעבודה הכרוכה בהתאמות גוון אולם בפרוייקטים של כמה מאות מטרים עם דרישות אדריכליות עיצוביות מיוחדות זה ממש בר השגה.

האם המשטח אטום למים?

לא המשטח בנוי ככה שהלוחות מופרדים ע"י המחברים במרווחים של 6 מ"מ זה מזה, המים יכולים להתנקז אל מתחת למשטח הדריכה בקלות וכן להתאדות לאחר מכן, המרווח חשוב מאוד בכדי לאפשר את התייבשות המים שנאגרים מתחת למשטח.

אם אני מעוניין שהלוחות יותקנו צמודים זה לזה – האם ניתן?

לא, המרווח כאמור נקבע ע"י המחבר הנסתר ולא ניתן לשינוי.

איזה סוג תשתית נדרש לבנות מתחת למשטח הדריכה של הדק?

לרוב מקובל להשתמש בתשתית סטנדרטית של לוחות אורן 10X5 מזופתים בזפת קר שמותקנים על גבי עמודים/ רגלים המקובעות בקרקע או אפילו נעוצות ביציקות בטון מקומיות להבטחת יציבות המשטח לאורך זמן, המהדרין משקיעים בתשתית מתכת מגולוונת היקרה יותר ועמידה יותר לאורך שנים.

מה מרווח התשתית הדרוש?

המרווח הדרוש בהתקנה ניצבת לכיוון הלוחות הינו 40 ס"מ, במידה וכיוון הלוחות אינו ממש ניצב לתשתית- יש לקחת זאת בחשבון ולרווח את התשתית כך שהמרווח האפקטיבי ישמר על 40 ס"מ ולא גדול יותר. (לא הבנתם? צרו קשר עמנו קשר ונסביר לכם בפרוט)

שמעתי שיש נטייה לדקים סינטטיים לצבור חום בקיץ ולהתחמם יותר מעץ טבעי - האומנם?

הנטייה של החומר להתחמם תלויה בעיקר בגוון החומר – ככל שהחומר כהה יותר הוא ייטה לאגור את אנרגיית השמש וכתוצאה מכך להתחמם, כמובן שתכונות החומר עצמו משפיעות ולצערנו- החומרים הפולימריים אכן נוטים להתחמם יותר מהעץ הטבעי, במטרה להתמודד עם עובדה זו חברתנו תכננה את המוצרים כך שהגוון שלהם לרוב יהיה די בהיר וכן ההנדסה של המוצר – חלול עם צלעות חיזוק משפרים את הולכת החום ומקטינים את מסת החומר שבאה במגע עם ההולך יחף על פני המשטח.

מה הוא זמן האספקה של המוצרים?

חברתנו מחזיקה מלאי של המוצרים הסטנדרטיים כך שלרוב ניתן לקבל את המוצרים תוך 48 שעות לכל יעד מדן שבצפון ועד באר שבע והסביבה, הזמנות מיוחדות ו/או גדולות במיוחד נדרשות לתאום עם תוכנית היצור שלנו במפעל, לרוב כל שבועיים עד שלושה שבועות מסתיים סבב יצור של כל המוצרים .

האם יש אחריות למוצר?

בהחלט כן- אנו עומדים מאחורי המוצר שלנו ומבטיחים את איכות ייצורו בהיבטים של איבוד גוון, סדקים כתוצאה מהתעייפות, התפוררות , התעוותות המוצר.

מה קורה אם המוצר נפצע ומקבל שריטה?

לא קרה כלום! בזכות העובדה שהחומר שלנו אחיד גם בליבה של המוצר וגם במעטפת, ניתן בקלות לתקן כל שריטה ע"י הברשה מחודשת של המקום וסגירה מחודשת בסילר, את השריטות בכל מקרה קשה לראות מכיוון שהגוון של ליבת המוצר דומה לזה של המעטפת ולא מנוצר קונטרסט צבעים ממלא.

מה אם נדרש להשתמש בברגים בכל זאת ולא במחבר נסתר ?

אין בעיה לבצע חור מקדים עם שקען ולקבע עם בורג בעדינות.

האם ניתן להתקין את הלוחות סביב בריכה?

בהחלט כן! לשם כך נועד המוצר.

אתם טוענים שהמוצר מאוד בטיחותי - למה הכוונה?

הכוונה היא שהנדסת המוצר היא כזו שהברגים לא בולטים מעל לפני השטח ואינם מהווים מפגע בשעה שהם משתחררים אם וכאשר זה קורה, החומר עצמו עשוי מתערובת אבקות של פולימר ונסורת עץ, עובדה זו מבטיחה שלא יהיו "קוצים" בדומה לאלו שפוגשים לעיתים קרובות בלוחות עץ טבעי, פני השטח של המשטח אינם חלקים וסכנת ההחלקה מאוד נמוכה וגם העמידות של המוצר באש – מהגבוהה ביותר שיש בשוק.

למה הכוונה באמירה שהמוצר עמיד באש?

הכוונה היא שבזכות הרכב החומר המבוסס PVC(פולי וניל כלוריד) הכלורידים שבחומר חונקים את האש ומונעים ממנה את הגעת החמצן ובכך אינם מאפשרים למוצר לבעור, במוצר שלנו באופן טבעי לא נדרש להוסיף מעכב בעירה! (ניתן לצפות בווידאו הדגמה בכרטיסיית הווידאו)

אתם אומרים שהמוצר מבוסס PVC, שמעתי שחומר זה הוא מאוד רעיל, איך זה מתיישב עם הצורך במוצרים בריאותיים ובטיחותיים?

התפישה הרווחת בציבור שאומרת שPVC הינו חומר רעיל אינה מדויקת, , בשוק קיימים מספר
סוגים של פולימרים – זה שאנו עושים בו שימוש הוא למעשה שאריות תהליכיות של יצור מגשי אוכל
חד פעמיים- אני אומר שאם החומר מתאים לייצור כלי אוכל- הוא גם מתאים למשטחי דריכה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

בשורה תחתונה

אנו מקווים שהשאלות והתשובות שריכזנו לכם במאמר זה יעזרו לכם להחליט האם לרכוש דק סינטטי או דק רגיל לבית שלכם לפי כל הפרטים שלפנים במאמר. כל אדם הוא שונה וגם הצורך שלו ולכן אין משהו שהוא טוב יותר או כדאי יותר אלא אתם צריכים לשאול את השאלה – מה הצורך שלכם ומה מתאים ביותר עבורכם, לאורח החיים שלכם ולסביבה הביתית שלכם וכך תקבלו את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם. בהצלחה!