ראשי » דקים » דק אורן – היתרונות והחסרונות של דק אורן

דק אורן – היתרונות והחסרונות של דק אורן

בעבר הלא רחוק, בנייה באמצעות דקים עבור מבנים, נחשבה לדבר לא נפוץ במיוחד. הבנייה הייתה יקרה, חומרי הגלם לא נמצאו בסבירות שכיחה, ולא היו מתקינים מספקי מקצועיים בשטח. כיום המצב שונה. הסוג הנפוץ בבניית דק לגינה כיום הוא דק אורן.

יתרונות של דק אורן

האורן לכשעצמו הוא סוג עץ הנפוץ מאוד בישראל. בגלל שכיחותו הוא מעניק יתרון יחסי על פני סוגים שונים של דקים. דק אורן נחשב לכזה שמתקינים אוהבים לעבוד איתו. הוא חומר שנוח לנסר, ולהתאים ע"פ מידות פרטניות. לכן הוא מאוד נוח לעבודה שוטפת. בנוסף לזה, האורן הוא סוג עץ זול יחסית, ובשל כך מבוקש בהרבה מסוגי דקים אחרים.

ניתן לראות בקלות שיש יתרונות משמעותיים על פני אחרים, אך יחד עם זאת לא הכל מושלם, וישנם כמה דברים שכדאי ומומלץ לבדוק טרם ההחלטה בבנייה באמצעות דק אורן.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

חסרונות של דק אורן

דק הבנוי מעץ האורן לעתים יתגלה כרגיש יותר לשריטות בעץ, או לשחיקה של החומר עצמו. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהאורן עצמו הוא עץ די רך, ולכן מכאן רגישותו. בכדי למנוע מקרים של רטיבות ופגיעה בעץ, יש לבצע איטום באמצעות חומרים מלאכותיים, אשר יבצעו חיטוי בכל האזורים החלשים בעץ, וימנעו פגיעה בו.

כמו כל מוצר שאנו קונים, במיוחד עם השפעה מה"טבע", יש לבדוק את איכותו. דק אורן נע בסקאלה של איכות העץ. מומלץ תמיד לפני כל רכישה ותחילת בנייה באמצעות האורן, את טיבו ואיכותו של העץ. באורן קיימים לעתים שקעים, חורים בעץ, אשר יכולים להסב נזק לעץ.

לסיכום

למדנו כי בנייה באמצעות דק אורן היא טובה, יעילה וזולה, אך אנו צריכים לבדוק את עצמו תמיד טרם בנייה כלשהי, לאחר הבחנה גם בחסרונותיו של העץ נמצא כי דק סינטטי עדיף על פני דק אורן.