ראשי » דקים » גם אנחנו שאלנו – מה ההבדל בין דק לפרקט?

גם אנחנו שאלנו – מה ההבדל בין דק לפרקט?

בשנים האחרונות בישראל חלה מהפכה של ממש בכל הנוגע לעיצוב הבית. אנשים רבים החלו להשקיע יותר בעיצוב הבית, הקירות והרצפה, גם בתוך הבית וגם מחוצה לו. בשנים האחרונות בישראל חלה מהפכה של ממש בכל הנוגע לעיצוב הבית. אנשים רבים החלו להשקיע יותר בעיצוב הבית, הקירות והרצפה, גם בתוך הבית וגם מחוצה לו. הרצפה הביתית עברה שינוי של ממש ונכנסה למודעות העיצובית. רצפות קרמיקה, שיש או רצפות בולטות כבר פחות נפוצות בבתים ואת מקומם תפסו הדקים ואת הפרקטים.

את המונחים דק ופרקט שומעים לאחרונה פעמים רבות, לעיתים באותו המשפט. למעשה, בעקבות זאת שחנויות בדרך כלל מציעות את שני הפריטים מכיוון ששניהם עשויים מעץ, אנשים רבים מתבלבלים ולא יודעים את ההבדל בין פרקט לדק עץ. ישנם גם שחושבים שלמילים אלו פירוש זהה. זאת היא לא טעות מוחלטת, הרי שגם פרקט וגם דק הם למעשה ריצוף העשוי מעץ, אך מדובר בשני סוגים שונים לחלוטין של רצפות עץ.

אלו ההבדלים בין ריצוף דק לבין פרקט

ההבדל המהותי ביותר בין פרקט ודק הוא מיקומם בבית. פרקטים מיוחדים הם למעשה כיסוי רצפה המיועד לפנים הבית או לחלל סגור. לעומת זאת, דקים מיועדים לחוץ הבית, בדרך כלל לגינה, גנים או שטחים אחרים שנמצאים בחוץ. בעקבות הייעוד השונה שלהם והמיקום השונה שלהם הם עשויים מחומרים שונים. גם הדק וגם הפרקט עשויים מעץ, אך ההבדל בין החומרים מהותי. פרקט הוא מוצר מלוטש מאוד המכוסה בחומרים המגנים מפני בלאי. דקים לעומת זאת מגיעים בצורה טבעית יחסית, פחות מעובדים ויותר מתאימים לטבע שבחוץ.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

עדיין מתלבטים בין פרקט או דק לבית?

הבדלים נוספים שקיימים בין דק לפרקט הם צורת ההתקנה והמראה שלהם. הרכבת פרקט היא דבר מסובך ומדויק מאוד. כל רצועת עץ מורכבת בצמוד לרצועה הקודמת, אין רווחים ואין ברגים הנראים לעין. מטרת הפרקט היא לתת אשליה של רצועה אחת עשוית עץ שמכסה את כל הרצפה. מומלץ בהתקנת פרקט להיעזר באנשי מקצוע כי חיבור אשר לא יעשה כראוי יראה בולט מאוד לעין. לעומת זאת, התקנת דק עץ היא שונה. הדקים מתברגים חיצונית, כל קורת עץ מתחברת בברגים נפרדים. דקים ברוב המקים מכסים שטח גדול ורחב יותר מפרקטים ולכן שמים פחות דגש על הפרטים. כל קורת עץ מרוחקת מהקורה הקודמת לה ולא צמודה. גם במלאכת הרכבת דק עץ יש לשים לב לרווחים בין הקורות ולברגים בולטים יחסית.

דק או פרקט - מה עדיף?

עם הזמן והמודעות הפך נושא רצפות העץ למוביל בארץ וכעת ניתן למצוא בארץ סוגים שונים ומגוונים של רצפות עץ. כעת ניתן למצוא פרקטים לבית ממגוון סוגי עץ. סוגי עת שונים, צבעם השונה והאיכויות של כל סוג מייחדים את החלל בו שמים את הפרקט ומשרים בו אווירה שונה לחלוטין. בעלי דירות קטנות יחסית יעדיפו פרקט בהיר יותר, על מנת לתת תחושת גודל. פרקט כהה יותר יטיב עם סלון אלגנטי או בבית המעוצב מינימליסטי או דרמטי. כמו כן, תחזוקת הפרקט נחשבת קלה יחסית. פעם בפרק זמן יש לשמן אותו על מנת להשרות לו מראה חדש. ניקוי הפרקט פשוט וקל יחסית להחליף חלק ממנו במקרה של בלאי. גם במעבר דירה יתרון הפרקט משמעותי כי ניתן לפרק אותו ולהרכיב אותו בדירה החדשה בקלות יחסית.